Klantcase

ONDERWIJS

‘Eén keer per week worden we bijgestaan door een vaste medewerker van DWE ICT’ – SG Were Di

SG Were Di in Valkenswaard is een scholengemeenschap voor vmbo tot en met gymnasium. Meer dan 2500 leerlingen zijn verdeeld over een groot aantal klassen en lesgroepen – waaronder 21 brugklassen – en drie schoolgebouwen. Er zijn meer dan 230 medewerkers actief. Loet van Haperen is één van hen. Sinds enige tijd staat hij weer wat vaker voor de klas.

Daardoor blijft er minder tijd over voor zijn werk als ICT-coördinator. ‘Dat leverde niet alleen een capaciteitsprobleem op, maar vooral een kennisprobleem op onze ICT-afdeling. Vrijwel alle leerlingen werken bij ons met laptops, we zijn heel ver met het digitaliseren van lesmateriaal en alle werkboeken zijn digitaal. Dat alles maakt ons erg afhankelijk van ICT. We zijn dus genoodzaakt om onze infrastructuur goed op orde te houden.’

“Vrijwel alle leerlingen werken bij ons met laptops, we zijn heel ver met het digitaliseren van lesmateriaal en alle werkboeken zijn digitaal. Dat alles maakt ons erg afhankelijk van ICT. We zijn dus genoodzaakt om onze infrastructuur goed op orde te houden.”

Loet van Haperen – SG Were Di

Were Di ontdekte dat het outsourcen van technische ondersteuning via DWE ICT de oplossing was voor beide problemen. Loet: ‘Eén keer per week worden we bijgestaan door een vaste medewerker van DWE ICT. Omdat hij regelmatig wordt bijgeschoold, blijven onze ICT-middelen goed up to date. Heel prettig dat we daar niet meer over hoeven na te denken. Bovendien is het ook nog eens een heel plezierig iemand in de omgang, die gevraagd en ongevraagd, goed met ons meedenkt.’

BENIEUWD HOE WIJ JOUW ORGANISATIE
KUNNEN ONDERSTEUNEN?