PowerApps Portals

HAAL ALLES UIT DYNAMICS 365

  • Online selfservice voor je klanten
  • Slimmer en efficiënter verkopen
  • Betere service leveren met minder recources
  • Informatie voorziening 24/7

 

  

Online webinar
 45 min.
Donderdag 2 december
10.00 uur
Gratis

 

Vandaag de dag willen de meeste klanten hun zaken zelf (online) regelen, waar en wanneer het hun het beste uitkomt. Uit een onderzoek van Microsoft (Global State of Customer Service – Report) bleek dat 90% van de B2B-klanten verwachten dat hun toeleveranciers een online zelfbedieningsportaal hebben. Veel organisaties bieden deze selfservice nog altijd niet aan hun klanten, terwijl de verwachtingen zo duidelijk zijn.

Een klantportaal is een online omgeving waarin klanten en andere externe op een veilige manier met je bedrijf kunnen communiceren en overige zaken kunnen regelen.

Het portaal is daarom alleen toegankelijk voor iedereen die specifiek toegang heeft gekregen tot het beveiligde klantportaal en moeten eerst inloggen voordat ze bij bepaalde gegevens kunnen komen. Een klantportaal kan allerlei soorten informatie en functies bevatten, waaronder supporttickets, facturen, contracten, orders, inschrijvingen, forum etc.

Een klantportaal biedt niet alleen voordelen voor de klant, maar ook voor de organisatie zelf. Door je klantportaal te koppelen aan je CRM/ERP-systemen, kun je datastromen uit meerdere bronnen combineren en werkzaamheden verder automatiseren.

Enkele voordelen:

  • Slimmer en efficiënter verkopen; klanten kunnen zelf bestellingen plaatsen
  • Informatievoorziening; de klant kan zelf orders, planning en/of facturatie inzien
  • 24/7 informatie geven en service bieden; via website en/of chatfunctie
  • Service leveren (dezelfde of betere) met minder resources; hogere klanttevredenheid

Power Apps-portals biedt je de mogelijkheid om zelf externe websites te maken en zo je klantbetrokkenheid te vergroten. Je kunt paginaontwerpen hergebruiken via sjablonen, formulieren en weergaven om zo belangrijke gegevens weer te geven voor klanten en overige externe gebruikers.

De portals verbinden zich met een Microsoft Dataverse-omgeving door middel van Azure Active Directory en worden ingericht in de tenant. Het is dus mogelijk om gegevens zichtbaar te maken vanuit Dynamics 365 in het portaal en daar externe gebruikers (via inlog) toegang tot de data te geven. Dynamics 365 is geen vereiste voor het maken van een PowerApp-portaal. Data uit andere (online) softwarepakketten kunnen via Power Automate gesynchroniseerd en vertaald worden.

Wil jij deze self-service-stap maken en meer transparant en betrokkenheid creëren bij je klanten? Donderdag 2 december om 10.00 uur organiseren wij een webinar hierover en laten wij in de demo diverse functionaliteiten zien. Ben jij benieuwd naar de mogelijkheden? Meld je dan nu aan!

Meer informatie?

Gerlinde de Graaf

Consultant Dynamics 365

Stuur een e-mail

 

Incompany

Wilt u de cursus op een andere datum en locatie volgen? Neem dan contact op met Gerlinde de Graaf en zij bespreekt graag de mogelijkheden met u.

INSCHRIJVEN
Bedrijfsgrootte
Datum
Samenvatting
-